21. 1. 2017

MATERIÁLNÍ SBÍRKA PRO PEJSKY V NOUZI 🐶

Vánoce, zima, nový rok, leden. Přesně ta doba v roce, kdy v útulcích končí nejvíc čtyřnohých nechtěných dárků. Nejednou jsem četla pravdivé příběhy psů, kteří byli den před Vánoci / o Vánocích dovezeni převážně od neregistrovaných chovatelů do nových domovů, dvacátého čtvrtého darováni a dvacátého pátého skončili buď uvázaní v lese nebo hození přes plot útulku. Rozhodla jsem se proto uspořádat mojí úplně první materiální sbírku pro opuštěné pejsky.




🐶 Organizace sbírky


Jako první bylo potřeba udělat něco, co by zaujalo lidi. Zvolila jsem jednoduchý koncept klasických papírových letáčků, na kterých byl uveden nadpis, logo a obecné informace a seznámení s událostí. Letáček obsahoval jak organizace, se kterými jsem se rozhodla pracovat, tak instrukce jako co všechno se vybírá, kam to poputuje, jak a kdy proběhne předání a kontaktní informace na mě. 

Propagační materiály byly vylepeny na zastávkách MHD, u restaurací, u nás ve škole a na dalších místech. Vybíraly se pouze materiální příspěvky, protože pořádání veřejné peněžní sbírky fyzickými osobami je u nás zakázáno. Proto jsem na letáčky uvedla i nějaká čísla transparentních účtů, kam mohli dobrovolníci přispět z vlastní iniciativy. 

Co vše jsem do sbírky vybírala a jak zněly instrukce na letáčku najdete v podobném znění na facebookové události (odkaz nahoře). Taky jsem zveřejnila skutečnost, že se pořádá sbírka na všechny možné sociální sítě, kde byla odezva největší. Tuto událost sledovaly i organizace, se kterými jsem byla domluvena na předání, za což jsem moc ráda.

🐶 Spolky, pro které byla sbírka uspořádána a kompletování sbírky


Na základě zkušeností, lokality a doporučení jsem oslovila tři azýlky pro psy - Voříškov, Dočasky De De (podobnost čistě náhodná 😉) a Psí štěstí. Všechny organizace fungují na bázi dočasných péčí, Voříškov má k dispozici i pár kotců pro pejsky, takže částečně také jako útulek

Vybraných materiálních příspěvků a darů bylo opravdu hodně, což jsem absolutně nečekala. Kompletování a třídění jsem věnovala celý den a kousek svého prstu, byla potřeba vše rozdělit do tří skupin / krabic tak, aby pokud možno měl každý útulek od všeho něco. Celkem se do sbírky vybralo:

                               🐾 69 dek, ručníků a povlečení 
                               🐾 3 náhubky
                               🐾 6 pelechů 
                               🐾 27 obojků
                               🐾 5 psích misek 
                               🐾 11 vodítek
                               🐾 23 různých hraček a tenisáků 
                               🐾 5 hřebenů a kartáčů
                               🐾 40+ kg granulí, kapsičky, konzervy 
                               🐾 3 oblečky

Deky jsem zabalila do fólií cca po deseti a převázala, aby se lépe nosily. Krabice byly uloženy do velkých pelechů a balíky granulí byly v taškách, protože těch pytlů bylo opravdu dost. Granule Canidae mi do sbírky věnoval portál s chovatelskými potřebami Pethome, se kterými mám momentálně dlouhodobou spolupráci, takže se můžete těšit v budoucnu na další články ve spojitosti s tímto štědrým e-shopem.

Když bylo všechno připraveno k předání, domluvila jsem se se svým spolužákem a kamarádem v jedné osobě na večerní rozvezení. Auto praskalo ve švech skoro stejně jako útulky, ale nakonec jsme se sešli jak s paní Pullmanovou z Dočasek De De, tak s milou Domčou z Psího štěstí a ve Voříškově jsme se alespoň poňuchňali s dvojicí pitbulů, jelikož na místě nebyla bohužel ani jedna ze zástupkyň, avšak byly obě dvě informované. 

Krabice, tašky, pelechy a deky jsme předali a ve Voříškově s vědomím majitelek nechali u plotu, vyslechli jsme si chválu na naší práci, což nás zahřálo u srdíčka a jeli jsme se odměnit  🍻🍺😊 

Celkově pořádání sbírky hodnotím jako velmi úspěšné, původně jsem čekala, že se vybere pár dek a obojků, ale nakonec toho bylo opravu tolik, že jsme společnými silami udělali krásnější zimu pejskům hned ze tří dobročinných organizací 💕. Bohužel jsem si vyslechla ikritiku od mnohých pejskařů (a že jich bylo opravdu hodně), že nehodlají přispívat do amatérsky uspořádané sbírky a že toho určitě beztak moc nevyberu. No, jak vidíte, zas tak málo toho nebylo! 😊

Chtěla bych MOC poděkovat všem, kteří se zúčastnili a pomohli, ať už do sbírky přihodili pár tenisáků, nebo přispěli krmením a pelechy, každá pomoc se počítá, no a samozřejmě mému kamarádovi, který se mnou rozvezl všechny vysbírané příspěvky a obdivuhodně vydržel moje tlachání 😀


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář!